Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 385-393
Tytuł artykułu

Ewolucja komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym

Warianty tytułu
Evolution of Marketing Communication on the Pharmaceutical Market.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest krytyczna ocena zmian w sferze komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym. Jest to rynek szczególny ze względu na ograniczenia prawne, regulacje rzadowe, a także zróżnicowanie produktów farmaceutycznych. Również zachowania pacjentów na tyn rynku charakteryzują się swiostymi prawami. Inaczej kształtują się systemy dystrybucji, a ceny leków podlegają regulacjom. Nadzór farmaceutyczny sprawuje kontrolę nad sposobami komunikowania się przedsiębiorstw farmaceutycznych z rynkiem. Wszystko to podlega zmianom, co wpływa na przeobrażenia w sferze komunikacji marketingowej. (fragment tekstu)
EN
The paper presents an evolution of marketing communication on the pharmaceutical market. It is a special market due to legał limitations, diversity of pharmaceutical products, different distribution channels, regulated prices of medicines as well as distinctive patient behaviours. Due to the complexity of this market, the description of marketing communication was provided in reference to the spheres of production, wholesale and pharmacies. Five groups of promotional tools have been taken into consideration when discussing the issues of marketing communication: advertising, personal selling, sales promotion, public relations and direct selling. Each of these groups is used to a different degree, on account of existing regulations and changes on the market. This depends on both the kind of prod-uct and the subject (producer, wholesaler, retailer - pharmacy). A presentation of major development trends of communication on the pharmaceutical market concludes the paper. (gragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
385-393
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Ariely D., Potęga irracjonalności, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2009.
  • Borusiak B., Merchandising, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005.
  • Graszewicz T., Znaczenie planowania i myślenia strategicznego w budowaniu nowoczesnej komunikacji marketingowej, w: Nowoczesne sposoby konkurowania w biznesie, red. H. Mruk, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
  • Kaniewska-Sęba A., Ambient media jako nowoczesny instrument komunikacji, w: Marketing - zagadnienia współczesne, red. H. Mruk, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań 2008.
  • Kotler Ph., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
  • Lindstrom M., Zakupologia, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009.
  • Michalik M., Pilarczyk B., Mruk H., Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, wyd. 2, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008.
  • Ohme R., Koniec romantycznej reklamy, w: Neuromarketing interdyscyplinarne spojrzenie na klienta, red. H. Mruk, M. Sznajder, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2008.
  • Zweig J., Twój mózg, twoje pieniądze, MT Biznes, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194779
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.