Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 175 | 209-220
Tytuł artykułu

Jak wykorzystać wiedzę o e-konsumencie? Podstawy informacyjne strategii komunikacji w handlu elektronicznym

Warianty tytułu
How to Use the Knowledge about the E-Consumer? Information Fundamentals of Communication Strategy in E-Commerce
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zbiór informacji stanowiących podstawy informacyjne w kreowaniu strategii komunikacji dla przedsiębiorstw handlowych funkcjonujących w Internecie. Celem artykułu jest wskazanie aplikacyjnego zastosowania wiedzy o polskim e-konsumencie. Wiedzę o polskim e-konsumencie generują informacje pochodzące z ogólnopolskich badań bezpośrednich, zrealizowanych w ramach projektu MNiSZW pt.: "Polski e-konsument - typologia, zachowania". W artykule przedstawiono charakterystyki e-konsumentów tworzących rynki docelowe dla przedsiębiorstw zajmujących się handlem w Internecie wybranymi kategoriami produktów (między innymi artykuły dla domu, sportowe i turystyczne, AGD, RTV i foto, elektroniczne, odzież i obuwie, artykuły dziecięce, artykuły dla zdrowia i urody, książki i multimedia). Zachowania klientów docelowych wymuszają na przedsiębiorstwach odpowiednie działania w zakresie komunikacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The report presents a set of data which are the information base for the creation of a communication strategy by traders operating on the Internet. The aim of this report is to indicate the applicability of knowledge about the Polish e-consumers. Knowledge about the Polish e-consumer is generated by information gathered during the national survey carried out under the project of MniSzW (Ministry of Science and Higher Education) named: "Polish e-consumer - typology and behavior". The report presents the characteristics of e-consumers who build the target markets for companies involved in the Internet sales of selected product categories (including household items, sports and tourism, home appliances, TV, radio and photo equipment, electronics, clothing and footwear, children's articles, health and beauty articles, books and multimedia). Behaviors of target customers are forcing companies to conduct relevant communication activities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
209-220
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • http://www.egospodarka.pl/60053,Liderzy-opinii-a-preferencje-zakupowe,1,20,2.html [dostęp: 19.12.2010].
  • Jaciow, M.,2010, Jacy jesteśmy? Psychograficzny portret polskich e-konsumentów, w: Ekonomia i finanse. Współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Centrum Badań i Ekspertyz, Katowice.
  • Liderzy opinii online, http://www.gmazurek.com/download/mwp-10-2005-6-10.pdf [dostęp: 19.01.2011].
  • Raport_e-handel_polska_2009.pdf, https://www.sklepy24.pl/raport_e-handel_2009 [dostęp: 19.01.2011].
  • Wolny, R., 2010, Polski e-konsument w domu i poza domem, w: Ekonomia i finanse. Współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Centrum Badań i Ekspertyz, Katowice.
  • Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych w 2009 r., www.stat.gov.pl [dostęp: 19.01.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196063
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.